Ekonomický přínos e-obchodu
(e-shopu)
Pokud vezmeme v úvahu čistá fakta o zvyšujícím se množství nakupujících lidí na Internetu je zřejmé, že virtuální obchody znamenají pro mnoho firem nezanedbatelný, ne-li v mnoha případech významný až jediný zdroj příjmů.
54 % klientů internetového bankovnictví nakupuje v on-line obchodech
Podle výzkumu, který provedla agentura Factum Invenio pro Asociaci pro elektronickou komerci v rámci akce Březen měsíc internetu, nakupují klienti přímého bankovnictví na internetu častěji než ostatní uživatelé.
zdroj
Návštěvníci českých internetových obchodů letos pravděpodobně utratí o třetinu více než loni a tržby se tak vyšplhají zhruba na sedm miliard. Stejně jako loni je i letos největší zájem o spotřební elektroniku, zejména digitální fotoaparáty, domácí spotřebiče a také hudbu a film.
zdroj
Podle průzkumu agentury GfK Praha z prosince roku 2004 využilo nějakou formu elektronického obchodování 75 % internetové populace.
Elektronické obchodování je pro firmy přínosem zejména z hlediska časových a finančních úspor, jednoznačnosti a rychlosti služeb, získávání nových trhů a především zákazníků. Zřízení elektronického obchodu může být zdrojem významných úspor, je-li správně a efektivně implementován.
Ekonomické přínosy
Elektronické obchodování je pro firmy přínosem zejména z hlediska časových a finančních úspor, jednoznačnosti a rychlosti služeb, získávání nových trhů a především zákazníků. Zřízení elektronického obchodu může být zdrojem významných úspor, je-li správně a efektivně implementováno.
Založení, nebo spíše rozšíření stávajícího kamenného obchodu o elektronický obchod je pro firmy tím efektivnější, čím má firma:
- větší snahu získat nové trhy a nové způsoby prodeje,
- složitější síť maloobchodních prodejen nebo dealerskou síť, a tím i vyšší celkový počet koncových zákazníků,
- větší a různorodější sortiment zboží.
Ekonomické náklady
Pokud máte zájem se plně svému e-obchodu věnovat, potom očekávejte nezanedbatelná vydání. Potřeba finančního zázemí při startu e-obchodu je dnes mnohem větší než před několika lety (protože větší je i konkurence, zákazníci jsou náročnější, nedokonalost se netrpí a propagace stojí více peněz).
Musíte zvážit dvě varianty:
- vlastní e-shop ve vlastní doméně, s čímž jsou spojené nemalé investiční částky (počítačové a serverové vybavení, připojení k páteřní síti…),
- zaběhnuté multiobchodní centrum. Zaběhnuté internetové obchodní domy mají tu výhodu, že zákazníci využívají jednotné zažité postupy, mají přehled, kteří obchodníci v domě prodávají, kde „bydlí“ (na které tlačítko je potřeba kliknout), jaké jsou jejich ceny, zda jsou spolehliví, a přitom mohou využívat všech výhod, které internet nabízí. Porovnání cen, rychlost, přehled a pohodlí.