Úvodní stránka > e-obchody > Ekonomický přínos e-obchodu (e-shopu)

Ekonomický přínos e-obchodu (e-shopu)

Pokud vezmeme v úvahu čistá fakta o zvyšujícím se množství nakupujících lidí na Internetu je zřejmé, že virtuální obchody znamenají pro mnoho firem nezanedbatelný, ne-li v mnoha případech významný až jediný zdroj příjmů.

54 % klientů internetového bankovnictví nakupuje v on-line obchodech
Podle výzkumu, který provedla agentura Factum Invenio pro Asociaci pro elektronickou komerci v rámci akce Březen měsíc internetu, nakupují klienti přímého bankovnictví na internetu častěji než ostatní uživatelé.
zdroj
Návštěvníci českých internetových obchodů letos pravděpodobně utratí o třetinu více než loni a tržby se tak vyšplhají zhruba na sedm miliard. Stejně jako loni je i letos největší zájem o spotřební elektroniku, zejména digitální fotoaparáty, domácí spotřebiče a také hudbu a film.
zdroj
Podle průzkumu agentury GfK Praha z prosince roku 2004 využilo nějakou formu elektronického obchodování 75 % internetové populace.

 

Elektronické obchodování je pro firmy přínosem zejména z hlediska časových a finančních úspor, jednoznačnosti a rychlosti služeb, získávání nových trhů a především zákazníků. Zřízení elektronického obchodu může být zdrojem významných úspor, je-li správně a efektivně implementován.

Ekonomické přínosy

Elektronické obchodování je pro firmy přínosem zejména z hlediska časových a finančních úspor, jednoznačnosti a rychlosti služeb, získávání nových trhů a především zákazníků. Zřízení elektronického obchodu může být zdrojem významných úspor, je-li správně a efektivně implementováno.

Založení, nebo spíše rozšíření stávajícího kamenného obchodu o elektronický obchod je pro firmy tím efektivnější, čím má firma:

  • větší snahu získat nové trhy a nové způsoby prodeje,
  • složitější síť maloobchodních prodejen nebo dealerskou síť, a tím i vyšší celkový počet koncových zákazníků,
  • větší a různorodější sortiment zboží.

Ekonomické náklady

Pokud máte zájem se plně svému e-obchodu věnovat, potom očekávejte nezanedbatelná vydání. Potřeba finančního zázemí při startu e-obchodu je dnes mnohem větší než před několika lety (protože větší je i konkurence, zákazníci jsou náročnější, nedokonalost se netrpí a propagace stojí více peněz).

Musíte zvážit dvě varianty:

  • vlastní e-shop ve vlastní doméně, s čímž jsou spojené nemalé investiční částky (počítačové a serverové vybavení, připojení k páteřní síti…),
  • zaběhnuté multiobchodní centrum. Zaběhnuté internetové obchodní domy mají tu výhodu, že zákazníci využívají jednotné zažité postupy, mají přehled, kteří obchodníci v domě prodávají, kde bydlí (na které tlačítko je potřeba kliknout), jaké jsou jejich ceny, zda jsou spolehliví, a přitom mohou využívat všech výhod, které internet nabízí. Porovnání cen, rychlost, přehled a pohodlí.
© Trisul.cz 2005 - 2018 | Reklama zde |