Moduly (funkčnost e-obchodů, e-shopu)
Každý elektronický obchod by měl obsahovat těchto několik částí, pro jednoduchost je pojmenujme moduly:
- Katalog produktů - katalogově řazené produkty do kategorií. Univerzální řešení, možnost tvorby atypických produktových řad.
- Vyhledávání - vlastní volby vyhledávacích filtrů.
- Novinky, press a mimořádné nabídky - prodejní akce. Sdělení. Tiskové zprávy. Jednoduchý a logický marketingový nástroj.
- Nákupní košík - objednávka či poptávka, provázání s platebními mechanismy.
- Základní informace o e-shopu - publikování informací typu Společnost, obchodní podmínky, kontakt apod.
- Registrace a Uživatelé - podrobná databáze klientů, práce pod heslem (např. zasílání mailů).
- Platby - platební systém podporující SSL přenos dat (e-banka, OK Karta, YES Karta).
- Redakční systém - možnost vlastního okamžitého provádění změn jakékoliv části aplikace.
- Mail Robot, Mail list - pravidelné, automatické a hromadné zasílání informací registrovaným uživatelům.
- Statistiky - sledování statistik přístupů na stránky. Velmi přehledné, grafické výstupy.
Pokud software, ve kterém je elektronický obchod vybudován, neobsahuje některý z těchto modulů, nemá větší smysl uvažovat o pořízení takového řešení.
Většina elektronických obchodů nabízených na českém trhu tyto moduly však obsahuje. Mnohé nabízejí jako svojí konkurenční výhodu i něco navíc. Pro příklad jmenujme alespoň relativně jednoduchou vizuální změnu vzhledu obchodu, individuální nastavení obchodu registrovaným zákazníkům (kupříkladu zákaznice pravidelně nakupující drogistické zboží si stránku „přebuduje“ dle svých představ a nejspíše nebude ochotna se „proklikat“ nabídkou venkovních barev na plot) nebo přímou podporu některého z vybraných účetních systémů.