Úvodní stránka > e-obchody > Moduly (funkčnost e-obchodů, e-shopu)

Moduly (funkčnost e-obchodů, e-shopu)

Každý elektronický obchod by měl obsahovat těchto několik částí, pro jednoduchost je pojmenujme moduly:

  • Katalog produktů - katalogově řazené produkty do kategorií. Univerzální řešení, možnost tvorby atypických produktových řad.
  • Vyhledávání - vlastní volby vyhledávacích filtrů.
  • Novinky, press a mimořádné nabídky - prodejní akce. Sdělení. Tiskové zprávy. Jednoduchý a logický marketingový nástroj.
  • Nákupní košík - objednávka či poptávka, provázání s platebními mechanismy.
  • Základní informace o e-shopu - publikování informací typu Společnost, obchodní podmínky, kontakt apod.
  • Registrace a Uživatelé - podrobná databáze klientů, práce pod heslem (např. zasílání mailů).
  • Platby - platební systém podporující SSL přenos dat (e-banka, OK Karta, YES Karta).
  • Redakční systém - možnost vlastního okamžitého provádění změn jakékoliv části aplikace.
  • Mail Robot, Mail list - pravidelné, automatické a hromadné zasílání informací registrovaným uživatelům.
  • Statistiky - sledování statistik přístupů na stránky. Velmi přehledné, grafické výstupy.

Pokud software, ve kterém je elektronický obchod vybudován, neobsahuje některý z těchto modulů, nemá větší smysl uvažovat o pořízení takového řešení.

Většina elektronických obchodů nabízených na českém trhu tyto moduly však obsahuje. Mnohé nabízejí jako svojí konkurenční výhodu i něco navíc. Pro příklad jmenujme alespoň relativně jednoduchou vizuální změnu vzhledu obchodu, individuální nastavení obchodu registrovaným zákazníkům (kupříkladu zákaznice pravidelně nakupující drogistické zboží si stránku přebuduje dle svých představ a nejspíše nebude ochotna se proklikat nabídkou venkovních barev na plot) nebo přímou podporu některého z vybraných účetních systémů.

© Trisul.cz 2005 - 2018 | Reklama zde |