Firemní WWW prezentace slouží nejčastěji k získávání nových a udržení stávajících zákazníků. Vaše WWW stránky nepřetržitě nabízejí vaše zboží nebo služby. Mohou také zprostředkovávat jejich prodej. Pozitivním důsledkem pak může být šetření vašich nákladů na propagaci svých výrobků či služeb a zároveň možnost zvýšení jejich prodeje. Vaše WWW prezentace vám levně umožní komunikovat s vašimi zákazníky.
WWW prezentace jsou v zásadě určeny pro dva okruhy uživatelů. Mnohem častěji je dnes používána forma sdělování informací osobám mimo firmu (např. zákazníkům, dodavatelům apod.). Tento druh WWW prezentace firmy se nazývá extranet. Méně častěji se pak používá pro předávání informací vlastním zaměstnancům. Tento druh WWW prezentace firmy se nazývá intranet.
WWW prezentace firmy je pro zákazníky neustále dostupným zdrojem informací o vlastní firmě, o jejích výrobcích a službách. Tyto informace jsou k dispozici 7 dnů v týdnu, 24 hodin denně pro zákazníky v podstatě na celém světě.
Podle způsobu komunikace se zákazníky můžeme rozlišit následující typy WWW prezentací:
Intranet umožňuje předávat firemní informace zaměstnancům firmy okamžitě po jejich zveřejnění, nezávisle na tom, zda zaměstnanec pracuje v sídle firmy, na její pobočce či pracuje v terénu u zákazníků. Mezi nejčastější použití intranetu patří: