V první řadě si musíte stanovit cíl. Čemu bude vaše webová prezentace sloužit? Dlouhému popisu historie firmy a vystavení fotografií managementu? Nebo několikanásobnému zvýšení prodeje vašeho zboží?
Pro koho je váš web určen? Je pro ženy v domácnosti, nebo zaměstnané? Dospělé, nebo mládež? Odbornou, nebo laickou veřejnost? Velké společnosti, nebo regionální prodejce? Budete hledat novou cílovou skupinu, nebo rozšiřovat stávající?
Znáte vaši konkurenci? Jaké zboží a služby nabízí? V čem jsou lepší a v čem naopak horší než vy? Proč by se zákazník měl obrátit na vás a ne na konkurenta?
Jak přivedete na web zákazníky? Jak je přesvědčíte, aby něco koupili? Jak si je udržíte?
Obsah je nejdůležitější pro vaši cílovou skupinu. Ne pro vás. Co zajímá pana Nováka? Najde na vašem webu, co hledá? Najde to rychle? Přesvědčí ho to k nákupu?
Kdo, kdy, kde, co a za kolik udělá? Vytvořit webovou prezentaci není jako napsat článek do časopisu. Typický vývoj webové prezentace má tyto kroky: