Máte vytvořenou vlastní firemní prezentaci a umístěnou na webu. Ale co dál? Aby se na vaše stránky zákazníci rádi vraceli, je důležité udržovat stránky stále aktuální.
Webová prezentace s chybným nebo neaktuálním obsahem a neplatnými odkazy zákazníky vždy odradí. Zastaralé ceníky, kontakty na osoby, které ve firmě už dávno nepracují, vyvolají oprávněný negativní dojem.
Správa webu je pojem, zahrnující bezproblémový chod, údržbu a rozvoj webu. V rámci správy webu se provádí vyhodnocení úspěšnosti projektu, monitorování provozu na serveru, změny a úpravy obsahu, reklamní kampaně a další činnosti.
Údržba informací na webových stránkách dnes nemusí být zdlouhavá ruční práce se znalostí práce s jazykem HTML. Můžete použít pohodlné nástroje, které zkonvertují dokumenty Microsoft Office do HTML. Moderní programy pro správu webových stránek obsahují WYSIWYG editor. To znamená, že články píšete v prostředí podobném MS Office.
Nástroje na publikování článků na web jsou společně s mnohými jinými možnostmi zahrnuty v programu, který se nazývá redakční nebo publikační systém. S jeho pomocí můžete vytvářet, spravovat a publikovat obsah na webové stránky. Udržujete obsah prezentace, odpovídající vašim přesným potřebám. Přitom nemusíte mít vůbec žádné znalosti programování.
Redakční systém umí plnit i mnoho dalších funkcí, potřebných pro komunikaci se zákazníkem, který se pak na stránky vrací. Návštěvníci mohou přispívat do diskusního fóra, hodnotit vaše zboží a služby, můžete jim nabídnout předpověď počasí, zahrát si hru (zajímavá možnost, jak návštěvníka na stránce udržet). Většina systémů je takto rozšiřitelná pomocí přídavných modulů.