Existují tři možnosti, jak elektronický obchod vybudovat:
Každý typ obchodu je vhodný pro jiný způsob a rozsah internetového obchodování. Je třeba se rozhodovat na základě analýzy několika bodů:
Pomůžeme vám rádi s vybudováním elektronického obchodu zhotoveného přesně pro vaše potřeby.
Hned na počátku budování virtuálního obchodu je potřeba si uvědomit, jakou zvolit cenovou politiku, aby byla zajímavá pro zákazníky. Jakým způsobem například logistika (doprava zakoupených produktů k zákazníkovi, skladování…) ovlivní konečnou cenu zboží.
Je třeba mít zabezpečenu dodávku zboží od výrobce nebo distributora v termínech přijatelných zákazníkem.
Výběr vhodné domény (adresy) je neméně důležité. Málokdo bude chtít budovat ambiciózní projekt v doméně druhého řádu (například obchod s adresou www.free.com/e-shops/muj_obchod bude mít těžko nějakou větší odezvu). Na druhou stranu je potřeba upozornit, že „atraktivní“ domény jsou již ve většině případů rozebrány. Je to podobné jako s „kamennými obchody“. Atraktivních obchodů na náměstí je také omezený počet.
Technologické zázemí vašeho obchodu je, přestože to zákazníka nezajímá a je mu skryto, velmi důležitou součástí obchodu. Cenově a dlouhodobě nejvhodnějším se jeví pronájem tzv. server hostingu. V opačném případě umístěním serveru ve firmě, se vystavujete značným finančním investicím. Na základě analýzy vám pomůžeme zvolit vhodné umístění vašeho obchodu.
V neposlední řadě stojí za pozornost design obchodu. Toto je další z oblastí, ve kterých není v zásadě žádný rozdíl mezi klasickým kamenným a internetovým obchodem. Zde platí snad ještě více než v reálném životě snaha být originální a odlišit se od konkurence. Ne však za každou cenu. Je potřeba si uvědomit známé „internetové pravidlo 30 vteřin“ Tj. pokud stránka do 30 vteřin nezaujme, tak se na ni potencionální zákazník v budoucnosti nevrátí.