Úvodní stránka > e-obchody > Provoz e-obchodu

Provoz e-obchodu

Vybudováním virtuálního obchodu, umístěním na Internet a navezením zboží rozhodně starosti a práce s elektronickým obchodem nekončí. Právě naopak! Nyní nastává situace, která je pro mnoho obchodů kritická.

Přilákat, získat a hlavně udržet kupce. Jak tohoto cíle dosáhnout?

Pokud na sebe neupozorníte, nikdo se k vám nepodívá. Velké množství e-obchodů zanedbává svoji propagaci. Je to chyba vyplývající ze zdánlivě logické úvahy, že internetové ochody je nejlépe prezentovat opět na internetu. Je třeba investovat do jiných forem reklamy než elektronická média (audiovizuální i tištěné). Je to stejné jako v reálném životě.

Logistika může být jednou z nejkritičtějších částí e-obchodu. Její podcenění se rozhodně nevyplatí. Je třeba opět zdůraznit: internetový prodej = zásilkový prodej. Vyplatí se tedy mít nejžádanější zboží na skladě a to více exotické dodat v co nejkratší době. Je třeba z hlediska zákazníka jasně definovat způsob dopravy, popřípadě mu nabídnout více možností.

Zákazník chce získat maximum informací za minimální čas připojení. Z tohoto důvodu jsou více preferovány ze strany zákazníka obchody se střídmou a věcnou grafikou bez všelijakých efektů (animací).

Otevřenost vůči zákazníkovi musí být samozřejmostí. Poskytněte mu dostatek informací o sobě jako obchodníkovi. Tedy kromě povinných údajů, jako DIČ, adresa provozovny nebo sídlo firmy, také e-mailové a telefonní kontakty na zodpovídající osoby, popř. na jejich zástupce. Vyplatí se častá komunikace se zákazníkem nejen při první objednávce, ale i během ostatních. Zejména se to vyplatí v případech, kdy objednané zboží nejste schopni zajistit v deklarovaném termínu.

Zákazníkům je potřeba nabídnout kromě přehledného a intuitivního obchodu něco navíc. Může to být věrnostní systém (slevy, zboží navíc…), znalostní databáze při výběru zboží a tak podobně.

© Trisul.cz 2005 - 2024 | Reklama zde |