Úvodní stránka > e-obchody > Problémy e-nákupů

Problémy e-nákupů

Mnoho firem vnímá internet jako zlatý důl, ve kterém s minimem práce získají maximum zisku. Tato představa je samozřejmě naivní. Internetový obchod sice vyžaduje nové obchodní metody, ale v některých ohledech má stejné zákonitosti jako klasický kamenný obchod. Se stejně tvrdými pravidly a konkurencí, která chce urvat maximální podíl na trhu. Zatímco vybudovat regály a pult zvládne v kamenném obchodě snad každý, vybudovat funkční aplikaci elektronického obchodu není práce na jedno nedělní odpoledne.

V okamžiku, kdy se rozhoduje o koncepci e-obchodu, je třeba si ujasnit, jaký zákazník má v obchodě nakupovat. O kterého nakupujícího máme tedy zájem? Rozhodně to bude zákazník, který se do vámi provozovaného e-obchodu bude pravidelně vracet a utrácet peníze za zboží nebo služby!

Zřejmě v elektronickém obchodě nikdy nenakoupí člověk, který chce mít nějakou věc v daném okamžiku hned teď v ruce. I kdybychom mu byli schopni jeho požadavek splnit do 30 minut, neuspokojíme ho, chce-li mít onu věc právě v okamžiku nákupu v ruce (fyzicky si ji odnést). Jinému například může při procházce internetovým obchodem scházet možnost si zboží ze všech stran prohlédnout, sáhnout si na něj nebo si jej dokonce vyzkoušet.

Na druhé straně existuje mnoho lidí, kteří dnes spokojeně a pravidelně využívají služeb zásilkových obchodů. Pokud vyjdeme z toho předpokladu, že i elektronický obchod je jiná forma zásilkového obchodu, máme naznačen výchozí směr. Pochopení, že budeme v podstatě provozovat zásilkový obchod, je ten správný odrazový můstek.

© Trisul.cz 2005 - 2018 | Reklama zde |